חדשות

"ביליניסון": מערכת חדשה לגילוי נגעים טרום-סרטניים במערכת העיכול בזמן אמת

מערכת Cellvizio מאפשרת לבצע בדיקות ממצאים חשודים כסרטניים או טרום-סרטניים בזמן אמת באמצעות "ביופסיות אופטיות" במהלך אנדוסקופיה

אנדוסקופיה (צילום: אילוסטרציה)

מחלקת הגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי "בילינסון" הודיעה אתמול (א'), כי החלה להפעיל מערכת חדשנית, בשם סלביציו (Cellvizio), המאפשרת לבצע בדיקות ממצאים חשודים כסרטניים או טרום-סרטניים בזמן אמת.

מדובר במערכת אנדוסקופית, המאפשרת "ביופסיות אופטיות" לזיהוי, אבחון וקביעת פתולוגיות עוד במהלך הבדיקה. הבדיקה מאפשרת לספק למטופל בו במקום, וללא שהות, המלצה להמשך הבירור או הטיפול שיש לעבור.

בדיקת הסלביציו, נמסר מ"בילינסון", "פותחת עולם חדש של אפשרויות לאבחון מהיר ומדויק בזמן אמת של מחלות דלקתיות וגידולים במערכת העיכול. ביופסיה תילקח גם במקרה זה, על מנת לאשר את הממצאים".

לפי ההודעה, הרופא הבודק נוגע בסיוע סיב לייזר ברקמה חשודה במהלך ביצוע פעולה אנדוסקופית, ואז מתקבלת תמונה ברורה, ברמה מיקרוסקופית של תאים וכלי דם – מה שמאפשר לזהות מצבים פתולוגיים. ניתן לבצע את הבדיקה גם בדרכי המרה והלבלב. המערכת מונעת את הצורך לחכות ימים ואף שבועות לקבלת תוצאות הבדיקה.

ד"ר אלכס גלר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה במכון לגסטרואנטרולוגיה ב"בילינסון", ציין כי "אחד השימושים השכיחים ביותר בבדיקה זאת היא כשמדובר ב-Gastro-Esophageal Refluxי (GER, רפלוקס ושטי/קיבתי). במסגרת המחלה יכולים להתפתח תאים בעלי פוטנציאל גידולי שקשה לאבחן אותם. במידה שאינם מזוהים כהלכה יכול להתפתח סרטן הוושט.

נושאים קשורים:  חדשות,  "ביופסיות אופטיות",  סלביציו,  אנדוסקופיה,  Cellvizio,  GER,  המרכז הרפואי "רבין",  רפלוקס קיבתי-ושטי
תגובות
16.11.2015, 18:59

מה ההבדל בין מכשיר זה לפיוז ?