פוליפים באף

האם תאי הרג טבעי קשורים להיווצרות פוליפים באף?

במחקר זה ניטלו דגימות מחולים שסבלו מפוליפים באף בכדי לכמת בהן את התדירות של הימצאות תאי הרג טבעי מסוג מסויים, מתוך מחשבה שלתאים אלה תפקיד בהיווצרות הפוליפים

21.08.2019, 11:10
טיפול בטיפות לאף (צילום: אילוסטרציה)

פוליפים באף (Nasal polyps) קשורים לרירית מודלקת מסיבה שאיננה ידועה. התפקיד של תאי T בהיווצרות של פוליפים באף אינו ברור. תאי T מסוג הרג טבעי ללא שונויות (Invariant natural killer T cells י[iNKT]) מסוגלים לקדם תגובות הקשורות לתאי עזר מסוג Th2, ויוחס להם תפקיד בסוגים מסויימים של גנחת הסימפונות (אסתמה).

מכיוון שישנם מסלולי דלקת משותפים המעורבים באסתמה ובפוליפים באף, מטרתם של החוקרים הייתה להעריך את התדירות של הימצאות תאי iNKT בקרב 17 מטופלים שסבלו מפוליפים באף, אך לא מאסתמה.

האחוז החציוני של לימפוציטים סוג T מתוך כלל תאי הפוליפ היה 6%, ומתוכם אחוז תאי ה-iNKT נע בין 0%-2.38% (ממוצע 0.674%). בקבוצה המותאמת (10 מטופלים), מספר תאי iNKT בפוליפים באף היה גבוה יותר באופן מובהק ביחס לתאים חד-גרעיניים מהדם ההיקפי (PBMCs, 1.057% לעומת 0.155%, P<0.05). הביטוי היחסי של הקולטן Vα24 מתוך הגנים של קולטני תאי Tי(TCR) בפוליפים (14 מטופלים), היה גבוה יותר ביחס לביטויו בדם בקרב דגימות מותאמות (4 דגימות).

החוקרים הסיקו שהנוכחות של חלק יחסי גדול יותר של תאי iNKT בפוליפים באף ביחס לדם, מצביעים על האפשרות שתאים אלה משחקים תפקיד בפתוגנזה של פוליפים באף.

מקור: 

 Fereidouni, M. et al. (2019). Clinical Immunology. 205:125-129

נושאים קשורים:  פוליפים באף,  אסתמה,  תאי הרג טבעי,  מחקרים
תגובות