חדשות

"איכילוב": ניתוח אנדוסקופי חדשני להסרת גרגרת ללא סימני צלקת

ד"ר אסדי נדאל, רופא בכיר במערך אא"ג, ביצע את הניתוח לראשונה בטרנסג'נדרית בת 29 | בניתוח מוכנסים מצלמה וציוד לפרוסקופי דרך רירית השפה התחתונה, ללא צורך בחיתוך רקמות, למעט באזור הגרגרת

ד"ר אסדי וצוות חדר הניתוח. צילום: רויטל ענבה, דוברות איכילוב

נוגה רון היא הטרנסג׳נדרית הראשונה שעברה במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב ניתוח אנדוסקופי חדשני להסרת גרגרת ללא סימני צלקת. הניתוח בוצע על ידי ד"ר אסדי נדאל, רופא בכיר במערך אף אוזן וגרון.

רון, בת 29 מתל אביב, שהחלה תהליך התאמה מגדרית לפני כעשור, מספרת: "כבר עשור שאני נמצאת בתוך התהליך ואני מרוצה מאוד מהניתוחים שעברתי ומהמראה הנשי אליו חלמתי להגיע, אבל תמיד היה דבר אחד שהפריע לי נורא, והוא הגרגרת. בכל פעם שהייתי פוגשת טרנסיות שעברו את הניתוח, הפוקוס שלי היה על הצלקת שנותרה על צווארן ולא על התוצאה הסופית של הניתוח, ולכן העדפתי שלא לעבור אותו".

המטופלת נוגה רון. "מה שבאמת קנה אותי זו העובדה שהניתוח אינו משאיר צלקת". צילום: רויטל ענבה, דוברות איכילוב

לפני מספר חודשים ביקרה רון בביקור שגרתי אצל ד"ר איריס יעיש, מנהלת מרכז בריאות טרנסג'נדרים ב"איכילוב", ושיתפה אותה על הרצון והחשש לעבור את הניתוח להסרת הגרגרת. ד"ר יעיש הפנתה אותה לד"ר אסדי, שהסביר לרון על הגישה הייחודית והחדשנית להסרת גרגרת. "הפרוצדורה יחסית קצרה ומשך ההחלמה מהיר, אבל מה שבאמת קנה אותי", אומרת רון, "זו העובדה שהניתוח אינו משאיר צלקת".

ד"ר אסדי מסביר: "הניתוח להסרת גרגרת בגישה החדשנית נעשה בעזרת מצלמה וציוד לפרוסקופי המוכנסים דרך רירית של השפה התחתונה, כך שאין צורך בחיתוך רקמות חוץ מאזור הגרגרת. לאחר מכן משייפים עד להשטחה מלאה והתוצאה הסופית אסתטית ונקייה. הניתוח של נוגה ארך כשעה, בסיומו היא הועברה למחלקה לאשפוז והשגחה, ושוחררה לאחר יומיים לביתה מאושרת ובריאה".

לפני ואחרי. צילום: רויטל ענבה, דוברות איכילוב

השבוע, נוגה הגיעה לביקורת במרפאתו של ד״ר אסדי, בידיעה שהניתוח האחרון שרצתה לעבור נמצא מאחוריה. ״עכשיו, משהשלמתי את התהליך והתוצאה כל כך אסתטית ויפה, אני יכולה ללכת בראש מורם ולהרגיש הכי אישה שיש", היא אומרת.

שירות ייחודי זה של ד״ר אסדי הינו חלק מפעילות רחבת היקף לאוכלוסיה הטרנסג׳נדרית במערך אף אוזן גרון יחד עם ד״ר שמרית ארבל וד"ר יעל אסטרייכר רופאות בכירות במערך ב"איכילוב".

נושאים קשורים:  הסרת גרגרת,  התאמה מגדרית,  איכילוב,  מרכז בריאות טרנסג'נדרים,  ד"ר אסדי נדאל,  חדשות
תגובות