חדשות

רופאי עיניים מאוקראינה יעברו הכשרה בבתי חולים בישראל

לקראת הקמתו של מרכז שיקום לאומי ראשון לנפגעי עיניים בלבוב ובסיוע ארגון לב אחד, חברי המשלחת האוקראינים ישתלמו במרכזים רפואיים בארץ במשך שבועיים

משלחת הרופאים מאוקראינה במרכז הרפואי בני ציון. צילום באדיבות "לב אחד"

משלחת של רופאי עיניים אוקראינים הגיעה לישראל לעבור הכשרה לפני פתיחת מרכז שיקום לאומי ראשון לנפגעי עיניים בלבוב, אוקראינה. מדובר ביוזמה של ארגון הסיוע האזרחי בחירום - "לב אחד".

משלחת הרופאים המנתחים, פיזיותרפיסטים, אנשי בריאות הנפש ואוקולריסטים, המתמחים בתותבות לעיניים, מגיעה ארצה במטרה ללמוד כיצד להקים את המחלקה לשיקום ראייה ופרוטזות עיניים הראשונה באוקראינה. חברי המשלחת ישתלמו במרכזים רפואיים בארץ במשך שבועיים.

סמנכ"לית "לב אחד", שיר דינר, מתמחה ברפואה בעצמה, המובילה את הביקור הלימודי בישראל, תפגיש את הרופאים האוקראינים עם רופאים ב"איכילוב" וכן עם ד"ר יואב ורדיזר מהמרכז הרפואי בני ציון. הרופאים פגשו אתמול (ב') את מנהל המרכז הרפואי בני ציון, ד"ר אוהד הוכמן ואת מנהלת מחלקת עיניים, פרופ' ניצה גולדנברג כהן.

דינר מספרת כי "הביקור נולד בעקבות פניית מרכז השיקום הלאומי באוקראינה אלינו לפני כחצי שנה. העיתוי, שנתיים למלחמה שם ובעיצומה של המלחמה כאן, לא יכול היה להיות יותר סמלי. עמדנו לצד האוקראינים בסיוע חירום ועם תחילת המלחמה גם הם הגיעו לכאן כדי להתנדב. עכשיו אנחנו שמחים לסייע להם בהקמת מרכז שיקום לנפגעי עיניים".

נושאים קשורים:  אוקראינה,  משלחת רופאים,  הכשרה רפואית,  חדשות,  ארגון לב אחד,  רפואת עיניים
תגובות