חדשות

"שניידר": ניתוח משולב לשחזור אפרכסת והשתלת מכשיר שמיעה

מומחי בית החולים לילדים העניקו פתרון אסתטי ושמיעתי לילדה שסבלה ממיקרוטיה: לראשונה בישראל בוצע שחזור אפרכסת בשלב אחד עם שתל מהדור החדש והשתלת מכשיר שמיעה מתקדם

המטופלת לפני ואחרי הטיפול. סבלה מפגם אסתטי משמעותי וליקוי שמיעה כתוצאה ממיקרוטיה. צילום: "שניידר"

שחזור אפרכסת והשתלת מכשיר שמיעה חדשני המיועד לשיפור התפקוד של האוזן בוצעו השבוע במרכז הרפואי שניידר לרפואת ילדים בילדה בת 11 עם מיקרוטיה.

הילדה הגיעה לביה"ח שניידר עם פגם אסתטי משמעותי וליקוי שמיעה שנגרמו בשל מיקרוטיה, מום מולד שמתבטא באי התפתחות האפרכסת ותעלת השמיעה.

הרופאים, ד"ר אסף אולשינקה, כירורג פלסטי בכיר ומנהל השירות לניתוחי פנים וגולגולת בילדים וד"ר דוד אולנובסקי, רופא בכיר ביחידה לאף אוזן גרון ומנהל יחידת האוזניים, בשיתוף עם ד"ר טל הוניגמן, רופא בכיר ביחידת אף אוזן גרון, שחזרו בניתוח את האפרכסת והשתילו את מכשיר השמיעה OSIA, שבו משתמשים בעיקר מבוגרים.

ד"ר אולשינקה תיאר את ההליך: "בניתוח בוצע שחזור אפרכסת מלא באמצעות שתל MEDPOR המכוסה ברקמה וסקולרית של הפציה הטמפורלית השטחית ושתל עור עצמי, ללא צורך בקצירת צלע עצמית. כמו כן, במהלך הניתוח הושתל מכשיר שמיעה בהולכת עצם, אשר עוקף למעשה את התעלה החסומה".

לדבריו, "החידוש הוא שלראשונה בארץ בוצע שחזור בשלב אחד עם שתל MEDPOR יחד עם פתרון שמיעתי מהדור החדש ביותר (OSIA) אשר נותנים פתרון אסתטי ושמיעתי מיטבי".

נושאים קשורים:  מיקרוטיה,  מכשיר שמיעה,  בית החולים שניידר,  שחזור אפרכסת,  חדשות
תגובות

יישר כוח

22.02.2024, 11:22

תעלו וצליחו כל הכבוד לרופאים

אנונימי/ת
23.02.2024, 16:48

משתתפת בברכות לניתוח המוצלח ולתרומה לאיכות החיים של הילדה.
לגבי התמונות, אני מניחה ומקווה שיש הסכמה של ההורים והילדה להפיץ את התמונה, אך לדעתי, גם אם ניתנה הסכמה, ראוי היה לטשטש את עיני הילדה. הדגש הוא איזור הההתערבות, וחשיפת פני/עיני הילדה אינה תורמת ואף צורמת מבחינה אתית.